مهاجرانی

عطاءالله مهاجرانی با بیان اینکه تاکید بر وعده صادق ۳ بودن نماز جمعه اخیر رهبر انقلاب مبالغه آمیز نبوده، تصریح کرد که این نماز بخشی از حرکت مقاومت بود.

به گزارش مشرق، عطاءالله مهاجرانی با بیان اینکه تاکید بر وعده صادق ۳ بودن نماز جمعه اخیر رهبر انقلاب مبالغه آمیز نبوده، تصریح کرد که این نماز بخشی از حرکت مقاومت بود. مهاجرانی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

درباره عملیات وعد صادق ۲ در روز سه‌شنبه دهم مهرماه به تفصیل سخن گفته شده است. نماز جمعه روز سیزدهم مهرماه آیت‌الله خامنه‌ای با مختصاتی که داشت و یافت و نکاتی که مطرح کردند؛ بیش از نماز جمعه‌های دیگر بود . من از این نماز جمعه به عملیات وعد صادق ۳ تعبیر کردم. آیا در این تعبیر مبالغه کرده‌ام؟ یا به نکاتی توجه داشتم که بیان می‌کنم: یکم: بعد از عملیات وعد صادق‌۲ که ایران سه پایگاه هوایی مهم اسراییل را با موشک از جمله موشک‌های بالستیک هدف قرار داد. بدیهی بود که دولت و ارتش اسراییل از همان لحظات پس از دریافت حمله از پاسخگویی اسراییل سخن گفتند. حتی یکی از فرماندهان به عنوان سخنگو گفت: همین امشب جواب می‌دهیم! مدتی بعد رییس ستاد ارتش اسراییل گفت: « ما در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد.» همین پاسخ مورد توجه تحلیل‌گران عرب قرار گرفته بود که نخستین‌بار است که اسراییل از چنین زبان و ادبیاتی استفاده می‌کند. زمان و مکان مناسب! که یکی از کلیشه‌های مشهور است مثل همان کلیشه: « همه گزینه‌ها روی میز است.» که امریکایی‌ها همیشه از این کلیشه علیه ایران استفاده می‌کردند. مدتی است این کلیشه را از روی میز برداشته‌اند. در چنین موقعیت و شرایط بعد از عملیات وعد صادق‌۲ که احتمال حمله اسراییل وجود داشت. آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که در نماز جمعه شرکت می‌کند. این اعلام به این معنی بود که اسراییل توان حمله به نماز جمعه را ندارد. افزون بر شیوه بیان و نکاتی که با آرامش و طمأنینه در نماز مطرح شد. حضور طولانی‌تر از معمول آیت‌الله‌خامنه‌ای و برگزاری نماز عصر و تبرک به تربت امام‌حسین علیه‌السلام بعد از نماز، نشانه‌های نمادین القای قدرت و طمأنینه خاطر بود. بدیهی است که ایران به همراه جبهه مقاومت حتما تدابیری اندیشیده بودند؛ که چنانچه اسراییل به نماز جمعه تهران حمله کرد چه واکنشی نشان دهند. از این رو به نظرم نمی‌توان برگزاری نماز جمعه را بدون تمامی پیش‌بینی‌های نظامی و امنیتی در برابر حمله محتمل اسراییل تحلیل کرد.

یعنی نفس حضور رهبری در نماز را می‌توان بخشی از حرکت مقاومت تفسیر کرد.

تردیدی نیست که کلمه از فولاد برّنده‌تر است. وقتی کلمه‌ای به عنوان پشتوانه وعد صادق ۲ قرار می‌گیرد. تفسیر روشنی از موقعیت جبهه مقاومت مطرح می‌شود. درست در شرایطی که اسراییل در موضع تبختر و تفرعن بعد از شهادت سید حسن نصرالله و بمباران ضاحیه با ۸۲ بمب یک‌تنی سنگرشکن با انفجار گازهای شیمیایی مسموم‌کننده رجز می‌خواند. نتانیاهو از خاورمیانه جدید سخن می‌گفت. وعد صادق ۲ او را از عرش بر فرش نشاند و با دست‌های لرزان متنی را خواند. نماز جمعه روایت تسلط و پیروزی ایران بود که توان بازدارندگی تماشایی خود را ارائه داده است. محمد رشاد، فرمانده نظامی مصری که مسوول اتاق عملیات اطلاعات جنگ در جنگ اکتبر ۱۹۶۷ بوده است، در تفسیری گفت: «اسراییل به گونه‌ای وانمود کرده بود که اساسا نیروی بازدارنده‌ای در برابر اسراییل وجود ندارد.» خطبه نماز جمعه تفسیر حضور موثرچنین نیرویی بود. برخی در تفسیر خود گفتند. خاورمیانه جدید با عملیان وعد صادق ۲ آغاز شد.

نخستین مطلبی که در خطبه نخست نماز جمعه با استناد به قرآن مجید مطرح شد؛ «جبهه ولایت» بود. ولایت مومنان بر یکدیگر و همبستگی آنان. پیش از این امریکا و اسراییل و اتاق‌های فکر آنان مانند مرکز مطالعات خاورمیانه در واشنگتن، که مهم‌ترین لابی صهیونیسم در امریکا بلکه در جهان است، موضوع « هلال شیعی » را مطرح کردند. هلال شیعی برای ترساندن کشورهای عربی منطقه با گرایش اهل سنت بوده است. عملیات وعد صادق ۲ در شرایطی اتفاق افتاد که جبهه مقاومت از ایران و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین تا یمن امتداد یافته است. دیگر سخن از هلال شیعی نیست. فلسطینی‌ها که شیعه نیستند. اهل سنت‌اند و کشورهای اهل سنت عربی منطقه فلسطینی‌ها و موضوع فلسطین را رها کرده‌اند. چنانکه به بلینکن وزیر خارجه امریکا که اول صهیونیست است و بعد وزیر خارجه امریکا! گفته‌اند: « فلسطین مساله مهمی برای آنان نیست.» در چنین شرایطی شاهد «بدر مقاومت» هستیم. در واقع هلال شیعی به بدر مقاومت تبدیل شده است. یعنی اتفاق و همبستگی بین نیروهای مقاومت شکل گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جانماز آبکش DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    1 1
    احوال پادشاه چطوره؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    2 0
    ایشون سید هستن آقااای مشرق.
  • CA ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    1 0
    بنازم قلم و بیان ضد صهیونیستی ات را.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس